031-33687673 |

مانيفست

واژۀ سروج تشکیل شده از حروف ابتدایی" سلامت روح و جسم " میباشد. سروج یک راه و روش فرآیند مدار در درمان اعتیاد می باشد که از سال 1386 فعاليت خود را آغاز نموده...

ادامه مطلب...

بنیان گذار روش درمان تنظیم دارو بر اساس علائم بالینی

آقاي مهرداد مفتون از سال 1384 در زمينه درمان اعتياد و برگزاري جلسات درمان گروهي اعتياد در اصفهان مشغول به فعاليت و تلاش مي‌باشند...

ادامه مطلب...

قوانین و حرمت جلسات سروج

1. سروج جلساتی است تحقیقاتی که با راهنمایی نیروهای مافوق و با توکل به قدرت مطلق، تشکیل می گردد.
2. شرط شرکت در جلسات، پذیرفتن اصول و قوانین آن و تمایل به رهایی از دام اعتیاد می باشد.

ادامه مطلب...

پروتكل درمان

پروتكل درمان شامل زمان، ‌دارو، آموزش و كاربردي كردن مي‌باشد...

ادامه مطلب...

فرم ارسال نظر

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید!

تلفن همراه به درستی وارد نشده!

آدرس ایمیل وارد شده معتبر نمی باشد!

Invalid Input

لطفا متن پیام خود را وارد کنید!

کد امنیتی
کد امنیتی جدید؟ کدامنیتی به درستی وارد نشده!

ما باید یاد بگیریم چگونه حرف بزنیم. زیرا روی برداشت طرف مقابل بسیار مؤثر است. کسی مخالف باشد، اشکال ندارد ولی نوع بیان نامناسب، نشاندهنده فقر درونی زیاد ماست. زیرا نمی دانیم صحبتی که می کنیم چقدر روی ارتباطات ما با شنوندگان تأثیر دارد و مسئولیت حرفی را که زده ایم نفهمیده ایم. اینکه کجا بگوییم، به چه کسی بگوییم و چگونه بگوییم در صحبت کردن خیلی مهم است.

موضوع کارگاه آموزشی سفر دوم: فهم عاقلانه، درک عمیق

استاد: جناب آقای مفتون

تاریخ: سه شنبه 1400/3/25

یکی ازمهمترین نکات در زمینه ارتباط، نوع انتقال صحبت است. آقای مهندس دژاکام بعد از بیست سال کار کردن با مصرف کننده و خانواده هایشان در دو زمینه به درجه اجتهاد رسیده اند، یکی اینکه همه کس همه چیز را نمی فهمند و دوم اینکه خیلی از کسانی که می خواهند آموزش بدهند با غرض آموزش می دهند. یعنی در هر پیامی که می خواهند به دیگری برسانند، اعمال نظر می کنند و چون جامعه تشنه یادگیری و شنیدن است، می پذیرد و آنجاست که فاجعه به بارمی آید و و حداقل ضرر اعمال نظر شخصی این است که خیلی ها از مسیر درمان خارج می شوند. این دستور جلسه می خواهد به ما بیاموزد که 1- شنونده باید عاقل باشد 2- شخصی که پیام می دهد باید مسئول باشد.

چند روز پیش یکی از عزیزان جلسه نسبت به صحبت کسی که انبارش را در اختیار ما قرار داده بود، برداشت اشتباهی داشت و نظرش این بود که ایشان دیگر نمی خواهد ما از انبارشان استفاده کنیم وقتی من با ایشان تماس تلفنی گرفتم، معلوم شد اصلاً چنین چیزی نبود، این گونه استنباط ها که چه چیزی برداشت می‌کنیم نگران کننده است.

یا مثال دیگر در مورد تغییر جلسات از روزهای فرد به روزهای زوج، باعث یک سری اظهارنظرهایی از طرف بعضی سفر دومی ها شده بود که برداشتشان این بود که خودشان این کار را کردند. در صورتی که این تصمیم بعد از دو هفته رأی گیری در سفر دوم گرفته شد. اینگونه مسائل، اهمیت مسئولیت حرف زدن را نشان می دهد.

ما باید یاد بگیریم چگونه حرف بزنیم. زیرا روی برداشت طرف مقابل بسیار مؤثر است. کسی مخالف باشد، اشکال ندارد ولی نوع بیان نامناسب، نشاندهنده فقر درونی زیاد ماست. زیرا نمی دانیم صحبتی که می کنیم چقدر روی ارتباطات ما با شنوندگان تأثیر دارد و مسئولیت حرفی را که زده ایم نفهمیده ایم. اینکه کجا بگوییم، به چه کسی بگوییم و چگونه بگوییم در صحبت کردن خیلی مهم است. این نوع پیام ها و صحبت ها باعث می شود خیلی ها به بیراهه بروند و بعد هم نشود از ذهنشان بیرون آورد. آنها گناه ندارند، گناه را کسی دارد که نظریات خودش را با حس آلوده در قالب پیام به دیگران القا می کند.

شاید معنا و مفهوم یک حرف را چند سال بعد از آنکه آن حرف زده می شود بفهمیم. این تجربه را بارها گفته ام که خود من سال 84  با آقای مهندس راجع به موضوعی صحبت کردیم و همان موقع من ناراحت شدم و ایشان گفتند این صحبت اشکالی ندارد درک تو ضعیف است وقتی فهمیدی بیا به من بگو و من 10سال بعد فهمیدم و رفتم و به ایشان گفتم. ایشان اصلاً فراموش کرده بودند ولی من که یادم بود. مهم میزان درک ما از مطلبی است که می شنویم. باید بدانیم به ضرر خود ماست که بخواهیم روی چیزی که شنیدیم و پذیرفتیم و باور کردیم و به ما القا شده است، پافشاری کنیم.

نکته ظریف در خصوص رفع این هوشیاری است. هوشیاری همه چیز است. ما به کمک و همیاری تک تک عزیزان توانستیم ساختمان را به اینجا برسانیم. ولی یک سری واکنش های منفی هم از طرف یک سری افراد شد که پول از دولت گرفته اند و ... ما ناراحت نمی شویم زیرا خودمان می دانیم که ریالی از کسی بیرون از اینجا نگرفته ایم و از همین پولهای سبد و کمکهای بی دریغ اعضا بوده است و این حرفها ناشی از پشت کردن افراد به اینجاست که این مشکلات هم به وجود می آید. اینجا باید هوشیار باشیم. هوشیاری یعنی این که اسیر این حرفها نشویم و تحت تأثیر این حرفها قرار نگیریم، به دنبال این حرفها نرویم و به آن فکر نکنیم که چرا فلان کس فلان حرف را زد، ما کار خودمان را می کنیم. زیرا هر کسی به اندازه درک فکری اش صحبت می کند و مسلماً چند سال بعد متوجه می شوند که اشتباه کرده اند. پس هوشیاری لازم است.

موضوع دیگر در خصوص ارتباط داشتن سرمایه است. اگر ما سرمایه نداشتیم و مسئولان مالی، با سرمایه های اندک، زمین و طلا را در چند سال گذشته خریداری نکرده بودند، الان این ساختمان را نداشتیم. من خودم تأکیدی بر اندوخته مالی نداشتم، ولی الان خودم به این نتیجه رسیدم که ما باید با تلاش و افزایش سرمایه، زمینی در خود اصفهان خریداری کنیم و این مکان را یا جابجا کنیم و یا نگهداری کنیم. پس باید از الان هدف گذاری کنیم. انجام این کار به هوشیاری زیادی نیاز دارد. روزی که قرار است اینجا را می گذاریم و از این دنیا می رویم، ولی مهم این است که اکنون که هستیم بدانیم وظیفه ما چیست. محکم کردن پایه های مالی، علمی و انسانی وظیفه ماست و این نشان می دهد تحت تأثیر نفس اماره خود قرار نگرفته‌ایم. مخصوصاً کسانی که خدمتگزار و الگو هستند، نوع کلام و نوع رفتارشان باید خیلی هوشیارانه باشد چون خیلی شرط است.

مطلب سوم در این زمینه تمثیل است. ما می توانیم از هر کسی برای خودمان یک لولو بسازیم و از او بترسیم. وقتی ترسیدیم و یا ترساندیم، دشمن تراشی می کنیم. لولو را بزرگترها برای کوچکترها می سازند. شاخص بزرگترها عقل دارتر بودن و باسوادتر بودن است و بچه ها کم عقل تر و بی سوادترند. پس عاقل ترها و باسوادترها برای کم‌عقل ترها و بی سوادترها لولو می سازند. حال اگر همین را ادامه دهیم و به سنین بالاتر برویم می بینیم چقدر در هر موردی در زندگی، در کار، در فامیل و... می‌تواند این لولو ساخته شود. کسی لولو را می سازد که می خواهد از آن منافع ببرد. این تمثیل نشاندهنده القای یک نفر آگاه به یک نفر ناآگاه است.

ساده اندیشی و ساده لوحی باعث می شود دیگران بتوانند به ما القا کنند و برای ما لولو بسازند و ما مورد سوءاستفاده قرار بگیریم. خیلی ها در دنیا مورد سوءاستفاده همین طرز تفکر قرار می گیرند. آنقدر از حقیقت دور هستند که تحت تأثیر القائات قرار می گیرند و همه چیزشان را از دست می دهند.

من کارشناس مذهبی نیستم، ولی این را می‌دانم که وقتی اشتباهی از طرف یک آدم دیندار و متدین رخ می‌دهد اشکال از دین و اسلام نیست، اشکال از مسلمانی آن شخص است. متدین کسی است که تمام اصول و قوانین دینش را رعایت کند. پس کسی که اشتباهی مرتکب می‌شود یعنی جایی از این اصول و قوانین را رعایت نکرده و دیگر آن متدین نیست. و این رعایت نکردن باز هم برمی‌گردد به القایی که دیگران به ما می کنند و رفتار غلط یک نفر باعث می‌شود دیگران فکر کنند دین بد است. در جلسات و کل تشکیلات همیشه حرف و حدیث و دشمنی و کینه هست، زیرا یک سری افراد قوانین و حرمتهای آنجا را رعایت نمی‌کنند و بعد یواش یواش شروع به تخریب می کنند. پس معنای تدین و متدین بودن این است که تمام اصول و قوانین آن دین را مراعات کنیم. اگر رعایت نکردیم دیگر متدین نیستیم. حتی شاید خیلی از متدینین مشرک باشند زیرا از خودشان چیزی می گویند که اصلاً در دین وجود ندارد. برای همین گفته می شود حرمتها در جلسات رعایت شود، اگر این حرمت توسط یک شخص رعایت نشود، اشکال از تفکر سروج نیست، اشکال از شخص است. دلیل اینکه ما سعی کردیم آهسته حرکت کنیم و پایمان را به اندازه گلیممان دراز کنیم، کنترل کردن و حفظ حرمتها بوده است. در سالهای قبل با توجه به پیشنهادات دو شعبه اضافه کردیم ولی متوجه شدیم که نمی توانیم به بهترین شکل آنها اداره کنیم و خیلی محترمانه تقاضا کردیم اسم سروج از روی آن مراکز برداشته شود. ما نمی توانیم به آنها امر و نهی کنیم ولی می توانیم اسم خود را از آنجا برداریم و اینها نیاز به هوشیاری دارد.

هر کسی به اندازه درک و شعور خود می فهمد و وقتی می خواهد القا کند به اندازه فهم و شعور خود القا می کند و این ارتباط زیادی با دستور جلسه «آنچه در فهم تو آید می شود مفهوم تو» دارد. تمام دستور جلسه امروز یعنی درک همین جمله. هر کسی میزانی فهم دارد و نسبت به آن چیزها را می فهمد پس مفهوم من می تواند حقیقت نباشد زیرا مربوط به فهم خود من است. حالا در این میان ساده لوحان خیلی راحت تحت تأثیر افراد مغرض قرار می گیرند. نمونه های زیادی در همین جلسات داشتیم و این نشان از فهم آنها در آن برهه از زمان دارد.

ما هر مطلبی را با توجه به حسی که داریم برداشت می کنیم. هفته گذشته راجع به این قضیه صحبت شد. انسانها سالها با همین برداشت هایشان حرفهایی را با خودشان حمل می کنند. یکی از قوانین راهبان مسیحی این است که با زنی تماس نداشته باشند. دو راهب برای کاری به جایی می رفتند. در مسیر با خانمی مواجه شدند که می خواست از رودخانه عبور کند و نمی توانست. یکی از راهبان او را به دوش خود گرفت و از رودخانه گذشتند. این مسأله تمام شد. بعد از مدت زیادی راهب دیگر به اولی راجع به قضیه آن روز سخن گفت. راهب اول به او گفت آن زمان که من این کار را کردم چند دقیقه بیشتر طول نکشید ولی تو سالهاست که با فکر آن زن زندگی می کنی. پس مهم این است که با برداشت و حس درونی سالم خود برداشت کنیم تا به حقیقت نزدیکتر باشد. یک نفر که تخم کینه می کارد و همه چیز را با همان کینه می بیند، چطور می‌تواند به برداشت صحیح و حقیقت موضوع برسد.

هستی از تضاد تشکیل شده است. همیشه هم مخالف هست و هم موافق. این نیست که همه از کاری تعریف کنند. استفاده از نظریات همه باعث رشد می شود. ولی ما بدانیم انرژی خود را کجا صرف کنیم.

بیشتر مواقع می خواهیم شرایط را با خودمان وفق دهیم مثلاً در بحث تغییر روزهای فرد به زوج باید این اتفاق می افتاد و حتی برای کسی که نگران است یک خیری در آن است که نمی داند شاید الان با فهم و درک تضاد داشته باشد ولی بعداً مشخص می شود. این را نمی توان به کسی فهماند مگر اینکه خودش بعد از چند سال به آن برسد. برای فهمیدن موضوع خاص، به افراد متفاوت الدرک انسانها در درک متفاوت هستند، مهم این است که با چه زمینه ای به مسائل نگاه می کنیم آیا همیشه دیدگاه مادی است و می خواهیم همه چیز به نفع ما باشد؟ این گونه روابط از دوران کودکی به ما القا شده جایی که در مدرسه با کسی دوست می شدیم که پولدارتر بوده و به نفع ما باشد.

خیلی راحت می توان از افراد ساده لوح سوء استفاده کرد ولی مردانگی، قهرمانی، پهلوانی وانسانیت این است که بتوانیم ولی سوءاستفاده نکنیم. قدرتمندی این است که بتوانیم آب دهان را در خیابان بیندازیم ولی این کار را نکنیم. در گذشته در جمعی راجع به انسانیت صحبت می کردیم، یک نفر گفت انسانیت یعنی اگر در خیابان دو کبوتر راه می روند تو از کنارشان رد شوی و آنها نپرند، به همان میزان تو به انسانیت نزدیک شده ای دلیلش راکه پرسیدم گفت انسانیت تو به آنها انتقال پیدا می کند و می دانند که تو مزاحمشان نمی شوی. عیار انسانیت ما آزار نرساندن به دیگران است و این از درون و تفکر هر کسی برمی آید که نخواهد هیچ آزار و اذیتی به کسی برساند. آنجاست که باید متوجه باشیم صحبتی می کنیم چه آثاری روی دیگران دارد و ممکن است باعث اذیت آنها شود.

برداشت صحیح در همه جا به خصوص در دین مهم است. کلام اله می فرماید: روزه برای شما نوشته شده همانگونه که بر پیشینیان نوشته شده است، خداوند از ما پرهیزکاری خواسته است ولی به ما می گفتند فلان کار را بکنید ثواب دارد. این برداشت غلط از کلام اله است. وقتی برداشت غلط کردیم خودبه خود مشرک می شویم. وقتی بفهمیم برای چه روزه می گیریم و برای چه عبادت می کنیم متدین واقعی می شویم و اصول و قوانین را به خوبی رعایت می کنیم. اگر بفهمیم برای چه نماز می خوانیم نماز سرلوحه زندگی ما می شود و سعی می کنیم نفس اماره به ما غالب نشود. دیگر بدبین و کینه ورز نیستیم و همه چیز را با ذهن خودمان تفسیر نمی کنیم. روایت است از حضرت علی(ع) که برای بیرون کشیدن تیری که در پایشان بود، به علت درد زیاد موقع نماز خواندن ایشان را انتخاب کردند زیرا در نماز متوجه چیزی غیر از خدای خود نبودند. نماز یعنی این. عبادت یعنی این. اما اینکه برای قبول شدن در کنکور یا ازدواج و یا هر چیز دیگر نماز بخوانیم، نذر کنیم، دعا بخوانیم و وقتی تمام شد نماز و عبادت هم تمام شود، دیگر عبادت نیست. باید بفهمیم عبادت چیست و برای چه عبادت می کنیم و نزدیکترین افراد به خداوند پرهیزکارترین انسانها هستند. اگر هرجا هستیم و مشکلی داریم خودمان را و سهم خودمان را پیدا کنیم اشکال از جایی نیست، باید سهم خود را پیدا کنیم.

آبادی میخانه ز ویرانی ماست

جمعیت کفر از پریشانی ماست

اسلام به ذات خود ندارد عیبی

هر عیب که هست از مسلمانی ماست

این ما هستیم که عیب و ایراد درست می کنیم. دین عیب ندارد و بد نیست. ما هستیم که بد رفتار می کنیم. ما متدین نیستیم دنبال منافع خود هستیم. هرجا به نفعمان است دین را می پذیریم و هر جا نیست کنار می گذاریم.

ما با فهم ناقص خود یک سری چیزها را برای خود معیار می کنیم در صورتی که معیار نیست. شاید از داشتن ماشین و یا خانه ای که داریم ناراحت باشیم و فکر کنیم از ارزش ما کم می شود در صورتی که این ما هستیم که با ارزشمندی خود به وسایل و اشیاء ارزش می دهیم. همین نگاه باعث می شود خیلی از لطف خداوند غافل شویم و از داشته خود لذت نبریم.

به عنوان جمعبندی باید گفت که اگر از کسی کینه و نفرت دارید بذر کینه را در دل کسی نکارید. به نظر من این بزرگترین گناه است که به خاطر غرایض خود بذر کینه را در دل کسی بکاریم. ساده لوح نباشیم، هر حرفی را به راحتی نپذیریم. تمثیل برای فهماندن موضوع خاص برای افراد متفاوت الدرک است. چون درک انسانها با هم متفاوت است. هر جا نتوانستیم صحبتی را جا بیندازیم رها کنیم، اصرار نکنیم، زیرا بعد باعث گناه می شویم. من در کنگره و اینجا دیده ام که چندین نفر به خاطر همین طرز تفکر از درمان دور شده اند، بذر کینه و یا هر ضدارزشی دیگری را در سینه یک رهجو کاشته اند و او رفته است. البته این را هم بگویم که قرار نبوده آنها درمان شوند زیرا این حرفها را خیلی ها می شنوند ولی عده ای می مانند و عده ای می روند.

هرچه بکاریم، در آینده مطمئناً درو می کنیم. هرجا می خواهیم حرف بزنیم برای خود نقطه یا ویرگول بگذاریم تا بتوانیم صحیح ترین و نزدیک ترین مفهوم را به طرف مقابل انتقال دهیم. تمثیل برای فهم بیشتر در کلام اله آمده است که مثلاً فلان چیز است ولی متأسفانه به غلط همان ها برداشت شده که در بهشت حوری هست و شراب و...

در کلام اله صراحتاً آمده کسانی که آیات کلام اله را به نفع خودشان برداشت می کنند بزرگترین گناه را انجام می دهند. کلام اله را بخش بخش نکنید. کلام اله تفسیر خاص خودش را دارد و فعلاً تا این زمان کاملترین کتاب در بین همه ادیان ابراهیمی است. قرآن کامل شده همه کتاب های گذشته از کتاب اوستا و انجیل و تورات و ... است. کسانی که از آیات سوءاستفاده می کنند ربطی به حضرت رسول(ص) و خداوند ندارد. در تمام سطوح زندگی خوبی و بدی هست، مشکلات هست مهم این است که ما چگونه انتخاب کنیم و با آنها برخورد کنیم. با یک غوره سردی مان نشود و با یک مویز گرمی. به راحتی نظر ندهیم، غیبت نکنیم، هر کسی حق نظر دارد ولی اعمال نظر گناه است. اینجاست که گفته می شود سنجیده سخن بگویید. قدیمی ها می گفتند حرف را قبل ازاینکه بزنید، در دهانتان بچرخانید و بعد بگویید. زیرا ممکن است یک کلمه حرف یا یک نگاه و یا حتی یک مکث زندگی و سرنوشت یک نفر را عوض کند. و این را به تجربه دیده ام. اگر کسی پشت سر ما حرف می زند به خاطر رفتار خود ماست. آن که به حق است استفاده می کنیم و آنکه به ناحق است خودمان را درگیر نمی کنیم و رها می کنیم. هرچه کنی به خود کنی، گر همه نیک و بد کنی

دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

مسافران: علیرضا- علی- علیرضا ر- مظاهر-

همسفران: نوروزی- دوستی- احمدی-

 

مسئول نظم این کارگاه آموزشی:

مسافر سفر دوم حسن

fahm2

دیدگاه‌ها

0 #3 پاسخ: فهم عاقلانه، درک عمیقهمسفرسبحانی 1400-03-31 07:55
با تشکر از استاد که مطا لب را فهم اسان در اختیار من می گذارد تا موضو ع را بهتر بگیرم و کاربردی کنم
0 #2 فهم عاقلانه .درک عمیقهمسفر دوستی 1400-03-28 18:33
باسلام تشکرازاستادونشکرازمسئولین سایت
0 #1 فهم عاقلانه ، درک عمیقعلی 1400-03-27 12:24
درود بر استاد وتشکر از ایشان که با بیان ساده و قابل فهم موضوع را به خوبی برسی کردن..

Comments are now closed for this entry

آخرین اخبار

ورزش سروج

  • ورزش جمعه بیست و چهارم دی
    اگر امروز وقت برای ورزش نگذارید در آینده وقت زیادی برای بیماری خواهید گذاشت انتخاب با خودمان است: ورزش و سلامتی یا تنبلی و بیماری   روز جمعه مورخ 1400/10/24 ساعت 7:30 لغایت...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه هفدهم دی
    اگر امروز وقت برای ورزش نگذارید در آینده وقت زیادی برای بیماری خواهید گذاشت انتخاب با خودمان است: ورزش و سلامتی یا تنبلی و بیماری   روز جمعه مورخ 1400/10/17 ساعت 7:30 لغایت...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه دهم دی
      اگر امروز وقت برای ورزش نگذارید در آینده وقت زیادی برای بیماری خواهید گذاشت انتخاب با خودمان است: ورزش و سلامتی یا تنبلی و بیماری   روز جمعه مورخ 1400/10/10 ساعت 7:30 لغایت...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه سوم دی
      برنده کسی نیست که هرگز شکست نخورده است، بلکه کسی است که هرگز جا نزده!   روز جمعه مورخ 1400/10/3 ساعت 7:30 لغایت 10 صبح دوستان مسافر و همسفر، در محل...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه بیست و ششم آذر
    اگر امروز وقت برای ورزش نگذارید در آینده وقت زیادی برای بیماری خواهید گذاشت انتخاب با خودمان است: ورزش و سلامتی یا تنبلی و بیماری   روز جمعه مورخ 1400/9/26 ساعت 7:30 لغایت...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه نوزدهم آذر
    اگر امروز وقت برای ورزش نگذارید در آینده وقت زیادی برای بیماری خواهید گذاشت انتخاب با خودمان است: ورزش و سلامتی یا تنبلی و بیماری     روز جمعه مورخ 1400/9/19 ساعت 7:30 لغایت...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه دوازدهم آذر
    اگر امروز وقت برای ورزش نگذارید در آینده وقت زیادی برای بیماری خواهید گذاشت انتخاب با خودمان است: ورزش و سلامتی یا تنبلی و بیماری   روز جمعه مورخ 1400/9/12 ساعت 7:30 لغایت...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه پنجم آذر
    اگر امروز وقت برای ورزش نگذارید در آینده وقت زیادی برای بیماری خواهید گذاشت انتخاب با خودمان است: ورزش و سلامتی یا تنبلی و بیماری   روز جمعه مورخ 1400/9/5 ساعت 7 صبح...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه بیست و هشتم آبان
    اگر امروز وقت برای ورزش نگذارید در آینده وقت زیادی برای بیماری خواهید گذاشت انتخاب با خودمان است: ورزش و سلامتی یا تنبلی و بیماری   روز جمعه مورخ 1400/8/28 ساعت 7 صبح...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه بیست و یکم آبان
    رسیدن به قله پیروزی آسان است، به شرط اینکه راه رسیدن به قله را بشناسی و توانش را هم داشته باشی.   روز جمعه مورخ 1400/8/21 ساعت 7 صبح دوستان...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه چهاردهم آبان
    تفاوت بین افراد عادی و افراد موفق در چگونگی نگرش آنها به شکست است شکست فرصتی است برای شروع دوباره با هوشیاری بیشتر   روز جمعه مورخ 1400/8/14 ساعت 7 صبح...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه هفتم آبان ماه
    برای شاد بودن، نیازی به تأیید دیگران نداری   روز جمعه مورخ 1400/8/7 ساعت 7 صبح دوستان مسافر و همسفر،  در محل پارک فدک، مقر ورزشی سروج گرد هم جمع...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه سی ام مهر
    برای اینکه نتایج مطلوبی داشته باشی این تو هستی که باید تغییر کنی نخواه که مسایل آسان تر شوند تلاش کن که تو توانمندتر شوی   روز جمعه مورخ 1400/7/30...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه بیست و سوم مهر
      روز جمعه مورخ 1400/7/24 ساعت 7 صبح دوستان مسافر و همسفر،  در محل پارک فدک، مقر ورزشی سروج گرد هم جمع شدند و به ورزشهای دسته جمعی پرداختند.   هدف...

    ادامه مطلب...

  • ورزش جمعه شانزدهم مهر
    بهترين منظره بعد از سخت‌ترين صعود است با انگيزه پيش به سوي صعود...   روز جمعه مورخ 1400/7/16 ساعت 7 صبح دوستان مسافر و همسفر،  در محل پارک فدک، مقر ورزشی...

    ادامه مطلب...